سفارت من
تبلیغات
  • خانه
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • سرگرمی
  • علمی
  • هنری
  • فرهنگی
  • ورزشی
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • سرگرمی
  • علمی
  • هنری
  • فرهنگی
  • ورزشی
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
سفارت من
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه ویژه

بازاریابی اینترنتی چیست؟

سفارت من توسط سفارت من
نوامبر 8, 2021
در ویژه
42 0
0
بازاریابی اینترنتی چیست؟
35
اشتراک گذاری
384
بازدیدها
Share on TwitterShare on Facebook

بازاریابی اینترنتی به روش‌هایی گفته می‌شود که از طریق اینترنت می‌توان محصولات و خدمات خود را تبلیغ و به فروش رساند. امروزه به لطف تلفن‌های هوشمند دسترسی مردم جهان به اینترنت بسیار آسان شده تا جایی که در سال 1400 ضریب نفوذ اینترنت در ایران به 94% رسیده است. این آمار به تنهایی نشان می‌دهد برای فروش محصولات، خدمات و حتی تبلیغات باید چه بستری را انتخاب کرد. بازاریابی اینترنتی به دلیل هزینه مقرون به‌صرفه‌اش، طرفداران بسیاری دارد؛ به همین دلیل برند‌ها، شرکت‌ها و استارتاپ‌ها گرایش و تمایل بسیاری برای حضور در فضای وب و بازاریابی اینترنتی دارند. اما پیش از شروع کار باید اطلاعات دقیقی درباره اینکه چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم و مزایا و معایب بازاریابی اینترنتی چیست، داشته باشیم. در این مقاله همراه ما باشید تا بازاریابی اینترنتی را زیر ذره‌بین ببریم.

چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم؟ استراتژی هدفمند داشته باشید!

اگر می‌خواهید در اینترنت برای محصول و خدمات خود بازاریابی کنید، صد‌ها روش بازاریابی وجود دارد؛ به همین دلیل باید برای تبلیغات استراتژی هدفمند و مشخصی داشته باشید. به همین دلیل ضروری است قبل از هر چیزی مخاطب خود را به درستی بشناسید. برای شناسایی بهتر و سریع‌تر مخاطب خود، به این سوال فکر کنید: محصولات و خدمات شما توسط چه قشری استفاده می‌شود؟ با پاسخ به این سوال تقریباً می‌توانید مخاطب خود را تا حدی شناسایی کنید. در مرحله بعد باید از خود سوال کنید که مخاطبانی که شناسایی کرده‌اید معمولاً در دنیای وب در چه فضا‌ها و کانال‌هایی فعالیت دارند. به‌طور مثال اگر قشر ورزشکار یا علاقمندان به فوتبال مخاطب محصول و برند شما باشند، یکی از بهترین روش‌ها برای بازاریابی تبلیغ در وب‌سایت و اپلیکیشن‌های ورزشی خواهد بود.

مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی اینترنتی چیست؟ معرفی انواع بازاریابی اینترنتی

دنیای وب بسیار گسترده است و با استفاده از آن می‌توان ارسال و دریافت ایمیل، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، وب‌گردی، ارسال پیامک، شنیدن پادکست، موزیک و ویدیو، خرید و فروش بورس، سهام، ارز، طلا و هزاران کار دیگری را انجام داد. به همین دلیل باتوجه به گستردگی فضای وب شناسایی مسیر‌ها و روش‌های بازاریابی اینترنتی بسیار اهمیت دارد؛ در ادامه مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی را معرفی می‌کنیم:

ارسال پیامک تبلیغاتی (سامانه ارسال پیامک تبلیغاتی ارزان‌ترین شیوه تبلیغاتی در جهان است و به‌صورت آنلاین نیز قابل مدیریت است.)
تبلیغات کلیکی (در این نوع تبلیغات به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ شما انجام شود از شما هزینه‌ای دریافت می‌شود؛ از محبوب‌ترین تبلیغات کلیکی در جهان می‌توان به گوگل ادز اشاره کرد.)
سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت (در هر ثانیه 60 هزار جستجو در موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود. با شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند کسب و کار خود در کنار تولید محتوا و بهینه‌سازی وب‌سایت می‌توانید ترافیک بالایی ایجاد کنید و در نهایت محصول و خدمات خود را به فروش برسانید.)
شبکه‌های اجتماعی (فعالیت و تبلیغ محصولات در اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، فیسبوک و ده‌ها شبکه‌‌اجتماعی دیگر می‌تواند فروش خوبی را برای شما رقم بزند.)
بازاریابی محتوایی (با تولید محتوای باکیفیت که نیاز کاربر را پاسخگو باشد، مشتریان بسیاری را می‌توانید به برند خود جذب کنید.)
تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین (تبلیغات بنری، تبلیغات همسان، رپورتاژ آگهی، تبلیغ در اپلیکیشن‌های پربازدید می‌تواند به برندینگ و فروش محصولات شما کمک کند.)
خبرنامه و ایمیل مارکتینگ (با ارسال ایمیل تبلیغاتی برای مخاطبان برند خود می‌توانید آن‌ها را به فروش محصولات و خدمات ترغیب کنید.)
بازاریابی اینترنتی برای چه محصول و خدماتی قابل انجام است؟

در بازاریابی اینترنتی تفاوتی ندارد که چه محصول و خدماتی را ارائه می‌کنید؛ اگر مخاطب شما در فضای آنلاین حضور دارد، می‌توانید با تدوین استراتژی هدفمندی بازاریابی اینترنتی کنید و محصول و خدمات خود را به فروش برسانید. توجه داشته باشید برای محصولاتی که خدمات پس از فروش یا تکرار مصرف دارند، بهتر است که از طریق ارسال پیامک از طریق اینترنت به مشتریان خود در خصوص خرید دوباره محصولات یادآوری کنید. در این زمینه سامانه پنل اس‌ام‌اس بهینه‌ترین روش تبلیغاتی است که توسط برند‌های معتبر در سراسر جهان استفاده می‌شود.

مزایای بازاریابی اینترنتی چیست؟ به کمک بازاریابی اینترنتی محصولات در هر ساعت بفروشید!

اگر قصد دارید برای فروش محصولات و خدمات خود بازاریابی اینترنتی کنید، ضروری است با مزایا و و معایب آن آشنا باشید تا بتوانید حضوری بهینه‌تر در فضای وب داشته باشید. از مهم‌ترین مزایای بازاریابی اینترنتی می‌توان به ارتباط مستقیم با مخاطب، ارائه محصول در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته، عدم محدودیت جغرافیایی، انجام آن از راه دور اشاره کرد.

معایب بازاریابی اینترنتی چیست؟ متفاوت باشید!

هر روش بازاریابی مزایا و معایب خاص خودش را دارد. گاهی می‌توان با اطلاع از معایب یک شیوه بازاریابی آن را اصلاح کرد و حضور متفاوت‌تری داشت. به‌طور مثال یکی از معایب بازاریابی اینترنتی حجم بالای تبلیغات انواع برند‌ها و شرکت‌ها است. کاربر وقتی در معرض تبلیغات مداوم قرار بگیرد، آن را نادیده خواهد گرفت. به همین دلیل اگر در وب‌سایت و اپلیکیشن سایت موردنظر تبلیغات بیش از اندازه می‌بینید، دست نگه‌دارید. این وب‌سایت احتمالاً نمی‌تواند انتظارات تبلیغاتی شما را برآورده کند. از طرفی تجربه خرید ناموفق کاربران نیز می‌تواند تمایل و توجه آن‌ها را به تبلیغات و خرید اینترنتی کمرنگ‌تر کند؛ با توجه به این توضیحات بهتر است در بازاریابی اینترنتی حضور متفاوتی داشته باشید و در هر فضایی تبلیغ نکنید!

آیا بازاریابی اینترنتی را می‌توان در خانه انجام داد؟ بازاریابی آنلاین بدون محدودیت

بازاریابی اینترنتی محدودیت مکانی و زمانی ندارد؛ به همین دلیل می‌توانید در هر مکانی که حضور دارید، اینترنتی آنلاین انجام دهید. باتوجه به رایگان بودن برخی از بستر‌های بازاریابی آنلاین، این امکان حتی برای افراد خانه‌دار‌ به وجود آمده است که با یادگیری اصول و روش‌های بازاریابی از اوقات خود استفاده بهتری داشته باشند و درآمد خوبی نیز از این راه کسب کنند.

پست قبلی

جنبش الدعوه الاسلامیه عراق به کار بردن خشونت بر ضد تظاهرات مسالمت آمیز اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی را به شدت محکوم می نماید

پست بعدی

عباس شوکتی مسئول کمیته اصناف مرکز خدمات ایرانیان خارج از کشور شد

پست بعدی
عباس شوکتی مسئول کمیته اصناف مرکز خدمات ایرانیان خارج از کشور شد

عباس شوکتی مسئول کمیته اصناف مرکز خدمات ایرانیان خارج از کشور شد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های پرپازدید

  • فیلم سینمایی بمب اتم  به کارگردانی مریم روزبهانی

    فیلم سینمایی بمب اتم به کارگردانی مریم روزبهانی

    34 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 14 توییت 9
  • زبانی که آمریکایی ها و اسرائیلی ها باید بفهمند!

    32 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 13 توییت 8
  • قوانین مربوط اشخاص حقوقی در ایران

    34 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 14 توییت 9
  • تجربه قذافی و صدام را تکرار کند‌!

    32 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 13 توییت 8
  • تأثیر گفت‌وگوهای منطقه‌ای بر انتظارات اقتصادی و تصمیم‌های کسب‌وکارها

    32 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 13 توییت 8
  • انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

    32 اشتراک گذاری ها
    اشتراک گذاری 13 توییت 8

دسته بندی ها

  • اجتماعی
  • ارز
  • اقتصادی
  • بانک
  • خودرو
  • سایر
  • سیاسی
  • صنعت
  • علمی
  • فرهنگی
  • کسب و کار
  • مسکن
  • هنری
  • ورزشی
  • ویژه

نوشته‌های تازه

  • انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران
  • تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد
  • هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی
  • کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

طراحی و اجرا توسط: آریان وب

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • سرگرمی
  • علمی
  • هنری
  • فرهنگی
  • ورزشی

طراحی و اجرا توسط: آریان وب